Dromen zo helder als glas

Soms…. zal het denk ik zo zijn. Dat in de vorm van objecten, dromen uit het verleden ons bijblijven.
Ik droomde eens, toen ik veel aan droominterpretatie deed en veel mij duidelijker werd over mijn innerlijk door het analyseren van dromen, ik droomde eens van een helder stuk glas in de boekenkast.
Ik begreep de droom niet. Maar het fascineerde me, dat ik wel kon zeggen als ik de droom beschreef: "Het was zo helder als glas".
 
raadselachtig. het raadselachtige maakt dat ik de droom maar niet kan vergeten.
Helemaal wonderbaarlijk dat hetzelfde stuk glas, jaren later bij een bevriende collega op zijn vensterbank stond.
Ik dacht toen, toen ik eenmaal met schilderen was begonnen, dat ik dat glas, toch eens op een manier op het doek wilde brengen. Om zonder analyse, maar gewoon experimenterend,… het thema zou uitwerken.
 
Ik schilderde glas, iut mijn fantasie tijdens een week van buitenkunst.
Ik fotografeerde glas tijdens een andere vakantie. Ik bleef kijken en me verbazen.
 
En nu, denk ik, is het een goed idee om het te combineren met dit andere raadsel.
De magiër. geborduurd in mijn tienertijd. En nooit weggegooid. Ik heb er op doorgeborduurd met olieverf. En nu wil ik er een sfeer in aanbrengen. Nu wil ik… er een element van de wonderlijke glas in brengen.
Verschillende invalshoeken met mijn camera om een goed beeld te geven van de huidige stand van zaken. Het is al donker buiten en ik moest schilderen bij helder licht. Halogeenlicht. Dus een foto nemen was lastig.
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in WIP. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

