Kerkennacht

De langste nacht in de Geertekerk

klik op de foto om naar het album te gaan

Tja, dat was een lange nacht. of dag.. de nacht was kort maar de kerk was van 20uur tot 8uur open. En dat is langer dan ooit.
Midzomernacht, de langste dag en de kortste nacht van het jaar. Dat is allemaal waar. Ik was er van negen uur tot zes uur. En heb geschidlerd, twee keer door het labyrinth gelopen, gedanst en de sfeer in me opgenomen en verbeeld in een groot schilderij.
Een geheel andere stijl van schilderen, een experiment. Dunnen verf droop van het doek en kleuren mengden zig in grillige vormen. Terwlijk ik zelf met lange streken de kleuren stuurde in bepaalde gevoelde vormen.
Een soort therapeutisch bezig zijn? Was bezig met thema’s als beweging, buigen, opengaan en licht.
Met gedachten aan vrede liep ik de tweede keer door het labyrint. De eerste keer was persoonlijker en meer ‘ingewikkeld’. Maar grootse gevoelens heb ik er niet bewust in gehad.
Het dansen vond ik heel inspirerend en bracht me heel goed in de sfeer, van het bij mezelf zijn en samen met de mensen daar in een toch spirituele omgeving.
 
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Kerkennacht

  1. Dinie zegt:

    hai Rita,
     
    Het is me het kunst weekendje we voor je. Je schilderijen hangen mooi in je huis, altijd weer boeiend om te zien.
    Hoop dat je leuke en goeie oprechte reacties krijgt. Het is jouw stijl zoals je schildert, j ziet het bij geen ander, ik ben er toch wel een paar langsgegaan. Maar dat maakt het ook zo speciaal omdat het bij je hoort.
    Het doek in de kerk, daar vind ik het groene gedeelte erg mooi van, alsof het beweegt.
    nou, ik ga ook nog even schilderen. Spreek je gauw weer.
    Dinie.

  2. Carolien zegt:

    Hai Rita,
     
    Gisteren, zaterdag de 21e erg leuk om je in levende lijve te ontmoeten…en je werk in het echt te zien…
    Jouw Afrika-serie is mijn favorieten serie…. en heerlijk voor je om daar(Afrika) nu ook in het echt te gaan kijken wat je eigenlijk al geschilderd hebt…Je nacht in de kerk heeft een mooi resultaat opgeleverd,mooie vormen,kleuren en sfeer volgens mij heb je daar heerlijk staan te werken….ook de fotos van de kerk geven een fijne sfeer en ….pas om half zes naar huis……maar vandaag lekker kunnen uitslapen….leuk je ontmoet te hebben en we gaan elkaar vast nog weer zien
    groetjes Carolien

Geef een reactie

