Druk bezig geweest

Ik ben druk bezig geweest met mijn afrika schilderijen en het bezoekje aan Swaziland.. Ik doe binnenkort met mijn Swazialand serie mee aan een expositie: "Kunst uit de provincie". Het lijkt me leuk er een boekje neer te leggen met foto’s van ons bezoek aan Swaziland waar ik de kinderen, die de inspiratie waren tot mijn schilderijen wilde ontmoeten. Het was veel uitzoekerij vooraf aan de reis. En onze reis door Zuid Afrika was lang, veelzijdig en in groepsverband. Gepland volgens een bepaalde route. De gids en de groep wilden uiteindelijk graag meewerken aan het mogelijk maken van deze ontmoeting.
En zo gezegd zo gedaan.
De kinderen en ik en father Maurice, hebben elkaar ontmoet. Ik was er helemaal verguld van. Drie kleine verlegen kinderen, onder de indruk maar wel blij verrast kwamen aanlopen onder de hoede van de pater. De twee oudste kinderen, Nonhlanhla & Peter, konden er niet bij zijn omdat ze moesten werken. Het was een hete zondag en de pater moest een dienst voorbereiden, dus we hadden kostbaar korte tijd.
Ik heb de posters gegeven die ik maakte van de afrika schilderijen.
En de pater kreeg een print van het ‘Advent schilderij.
26_Ga 27_Ochtendritueel 29_waterweg 30_Dromen 31_Getroffen-lijst Maismalen 
 
16_handen omvatten het licht
Nu heb ik een boekje gemaakt dat gebonden en in kleur naar me toegestuurd word binnenkort. Het bevat foto’s van Swaziland, de schilderijen en de ontmoeting met de kinderen en vertelt iets over het land, de natuur de schoonheid de droogte en de armoede. Rijkdom aan ruimte natuur en landschappen en héél vriendelijke mensen.
Ik kan het boekje zo weer nabestellen als ik wil, of als iémand het wil, ik kan op de expositie een berichtje neerleggen.
Net even een email aan de pater geschreven.
 
Zo en nu ga ik de zebra’s proberen te parkeren op een plaat hout. Zodat ik makkelijker staand of zittend kan schilderen. Beter dan op m’n kniëen of gebukt. 
 
 
PS.
 
En ik heb een stukje op het extoblog geschreven over de zebra in de bush.
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Schilderijen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

