Donderdag Koninginnedag

Vanochtend zijn we even de kinder vrijmarkt opgegaan. Ik vond het er gezellig fruk, veel ouders met kleine kinderen en wat loslopende dorpsgenoten. Er werd aandoenlijk gezongen pf een instrument bespeeld door kidneren die hun talent toonden.
Daarna was het plan om te gaan schilderen aan mijn zebra.
Ik was nog op het WWW bezig met wat netwerken toen mijn zoon naar beneden kwam gestoven en de TV aanzetten. Ik vroeg wat er was en kwam kijken.
Tot mijn verbazing en ontsteltenis hoorde ik van de ‘aanslag/aanrijding’ van een wandelende menigte feestgangers. "Hoe haalt iemand het in zijn hoofd zoiets te doen!"
Verslagen ben ik aan de TV gekluisterd gebleven een tijdje, had weinig lust aanvankelijk om te schilderen.
Na een tijdje ben ik toch maar weer aan de slag gegaan. En langzaam vergat ik de wereld er weer in.
Straks zal ik verder de nieuwsberichten kijken, maar nu ga ik eerst weer verder schilderen.
Zebra’s. Ik geniet van het ontstaan, van hun lichamelijke aanwezigheid die toeneemt. Vanmiddag ben ik voral bezig geweest met wat glaceer effecten, wat de bruinige zand, vuil en huid en stof van afrika kleuren toevoegt.

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in WIP. Bookmark de permalink .

Een reactie op Donderdag Koninginnedag

  1. Belia zegt:

    mooi, die stoffige kleur

Geef een reactie

