zebra

Now I was concentrating on the zebra most far away. I had to correct his shape, then stripe after stripe I landed at his/her ears and I had to wipe out a part of that head. So I ended up doing a background. Gosh difficult to think in advance about layers and main colour, also of the sma;; painting. Not even sure how I will plant that one on it anymore.

So…….. some updates now time to prepare some dinner.

 
Ik heb me geconcentreerd op de zebra die het verste weg is. De [proporties bleken echt niet naar mijn zin te zijn. Maar om verder te kunnen was het al geschilderde een hindernis. Het was lastig, de vorm en de strepen en weten waar ik was gebleven. Dan schilder ik met telkens ophouden en verder gaan.
Toen besloten de achtergrond, wat zo wie zo eigenlijk altijd als eerste klaar moet zijn, grondig aan te pakken. ook daar in gedachten hoduen hoe ik het zou willen hebben en hoe ik het later zou kunnen glaceren.
Het kleine schilderijtje wil ik ok in de zelfde kleurstellingen.
De achtergrond wil ik fris voorjaarsgroen laten hebben, maar dat moet weer wel natuurlijk zijn en het mag ook niet gaan opvallen. Dus. gemengd en geprobeerd.. nu ben ik wel tevreden. Later wil ik er nog een paar keer overheen gaan. Voor nu i shet goed.
Etenstijd.
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in WIP. Bookmark de permalink .

2 reacties op zebra

  1. Belia zegt:

    Volgens mij een mooie kleur groen, niet te, het zweempje bruin erin is mooi.

  2. Camphuijsen zegt:

    Dank je voor je meekijken Belia. Ik wil er nog iets van grasstructuur (licht zandkleurig) over heen glaceren. Maar op een wat wazige manier. Moet nog uitvinden of me dat gaat lukken. De achtergrond wil ik niet om aandacht laten vragen, terwijl het wel natuurlijk moet lijken. Morgen verder proberen. (Of vanavond) 🙂

Geef een reactie

