Kerkennacht in Utrecht

 

Geertekerk in de nacht.

Ik kan niet lang schrijven in dit blog. Want deze pc is slecht. Maar in de kerkennacht in Utrecht was de Geertekerk de gehele nacht open. Ik was daar om te zitten schilderen. Met veel inspiratie zijn daar drie schilderijen ontstaan. Een groepsportret is er één van, en die is klaar zoals het nu is. Als extra bijzonder was de reactie achteraf van één van de geportretteerde met een beleving vanuit dé geportretteerde. Ikzelf had het gevoel dat er een bijzondere siutuatie was. zoals de driep ersonen zo samen waren in die nacht. Druk ingesprek en met stiltes, alsof het voor hen iets speciaals was daar zo gedriën te zijn. Met het schaarse, warme kaars en lamplicht voelde ik me gedreven hen te schilderen. Op verzoek mocht ik gaan zitten en dat doen. Een fijne gebeurtenis.

De andere, een stuk interieur van de kerk, getekend met muziek en dialoog, ga ik uitwerken met olieverf. Vandaag nog een paar foto’s bvan een dirigerende cantric gemaakt.

De klankschalen, was vooral van belang vanwege geschilderde de beleving van klank op doek. Het resultaat vind ik minden sprekend en van belang als geschilderde compositie.

Ik post dit nu snel voor de PC vastloopt hoop snel dat mijn pc weer uit de winkel terugkomt. Want dit is niks zo.

Achtergrond informatie:     Geertekerk kerkennacht 2009

Een foto impressie: Album

 

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Schilderijen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

