Vernissage in Café Averechts

Nou, ondanks de sneeuw en gladheid hebben toch een paar mensen zich door de sneeuw gewaagd. Er was ook een muzikale omlijsting door het trio de 3 M’s die voor de gelegenheid geformeerd werd om de opening te ondersteunen.

Het was even wat anders voor onze Hollandse oren, maar als je iets met Afrika hebt zoals ik, wakkerde dat een prettig heimwee gevoel aan. Mijn vriendin herinnerde mij er met een grote glimlach aan hoe we hadden genoten in kaapstad en nog later op andere plaatsen van de vele muziekgroepjes die op straat met dansen en zingen een inkomsten bron creëerden.

Dus ikzelf en een aantal anderen waagden het de voeten van de vloer te halen en ons te laten bewegen door de muziek en plezier te maken.

 

De schilderijen hangen nog tot en met 6 februari aan de muur. In Café Averechts is van allerlei leuks te doen. De doelstelling van het café sluit goed aan bij mijn motivatie om deze serie ten toon te stellen met in gedachten het leven van die kinderen in Swaziland.

Vriendin Lieke Knoop Pathuis heeft een mooie introductie tot de tentoonstelling gegeven en vertelde dan ook van de pot die klaar stond voor het goede doel. Als het dan niet binnen de mogelijkheden ligt een schilderij aan te kopen of het is niet iets wat je zou willen doen, dan kon er geld in een pot voor de organisatie “Young Heroes” gedaan worden.

Een foto verslag en hoe het ging met het geld voor Young Heroes is te zien op de pagina over Café Averechts op mijn website.

De inhoud van de pot heb ik gestuurd naar Swaziland en binnen enkele uren kreeg ik antwoord:

Hi Rita;

Thank you so much for your donation to Young Heroes which we received via PayPal today.

I remembered your promise on the below email that you would one day donate to Young Heroes to support the orphaned children of Swaziland and for that we offer our sincerest thanks. Please note that this donation will added with other donation untill we have enough to make a full sponsorship which will allocate to a child for the purchase of basic necessities such as food.

Please recall that I had mentioned that we have not added any more children on our program due to lack of sufficient funds to sponsor more children. However we will use your donation to support the orphaned children already enrolled with Young Heroes.

Thank you once again

Best regards

Nomcebo Mdlalose
Young Heroes

Als iemand nog interesse heeft om met een groepje naar het café te gaan en het leuk zou vinden me daarbij te ontmoeten, Meldt dat dan in mijn gastenboek en kijk even op de agenda van Averechts wanneer het zou kunnen.

 

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Kunstmarkten en/of exposities. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

