Tentoonstelling bezocht: Prinses maxima in Coda

Hai lezer,

 
Niet zo veel zin om veel te schrijven. Hoop nog een beetje te gaan schilderen zo. Maar wil nog wel even iets posten over de expositie die we vandaag bezochten.\Ik vond het heel leuk om zo veel verzies te zien van maxima op doekjes van 30 x 40. Miste wel en leuke introductie en opening van de expositie door de organisatoren. Maar goed, niet te veel geklaagd, ik heb ze zien hangen. Het hangt mooi gelijk verdeeld over diverse oranje schotte en tot op zekere hoogte ook wat gesorteerd en bij elkaar gezocht. Na eventjes lopen vond ik ook mijn eigen "portret op Antarctica". Een weergave van het bezoek van prinses maxima aan Antartctica.
Verder Maxima in contracst met of opgenomen in, ‘hollands’ landschap. Spaanse invloeden, flamengo muziek, in de rol als moeder of echtgenote en schoondochter in een koninklijke familie. Ik heb er met genoegen rondgelopen.
Ik zal schilderijen die me kwa vroemgeving en stijl zeer aanspraken en anderen die me minder zeiden. Soms vond ik het schilderij erg mooi, maar was het maxima niet. Ach en die van mij, ik weet niet of ik op deze verhouding de ijsbergen wel goed genoeg vind. Ik had het liever veel groter geschilderd. Maar vooschrift was, 30 x 40. En ook heb ik niet een bestaande foto zo gecopieerd. Ik heb mijn eigen versie van Maxima gemaakt, denkend aan haar aanwezigheid in een zeer koud landschap, waar ze vast een bijzondere binding mee kreeg. Ik houd van de zee en de natuur en vond in dat iets wat mij aansprak in haar bezoek en interesse voor Antarctica. En ik hoop dat het dan ook een speciaal plaatsje in haar hart heeft gekregen.
Maar goed, ik wil nog wat schilderen. Dus hier..  en paar foto’s
 
 
 
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Kunstmarkten en/of exposities. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

