>Artikeltje in het buurtkrantje

>Achter de voordeur van….. nr. 164

Zoveel voordeuren en zoveel verschillende mensen erachter!.In het kader van de diversiteit in het kwartier, leek het de redactie een leuk idee om voor elke nieuwsbief eens een kijkje te nemen achter een willekeurige voordeur.

Dit keer nr 164, het adres van Rita Camphuijsen en haar zoon Peter. Zo’n twee jaar geleden kwamen ze er wonen. Maar het Heemstrakwartier kennen ze al veel langer, want voor hun verhuizing naar nr 164, woonden ze op nr. 95 in een ruimbemeten bovenhuis, mar helaas … zonder tuin. En nog eerder terug, in haar kinderjaren, had Rita al iets met menner van Heemstra, want haar lagere schooltijd heeft ze doorgebracht op de Baron van Heemstraschool in Amsterdam!

Meteen bij binnenkomst vallen me de schilderijen op. Grote doeken in een smalle gang. Gedachtenloos voorbijlopen is onmogelijk en dus blijf ik kijken. Prachtig werk en des te interessanter als Rita vertelt dat ze het zelf geschilderd heeft.

Aan het eind van de gang is de woonkamer. Het ruikt er naar olieverf en op de schildersezel in de hoek van de kamer staat een nog nat schilderij. Een verfschort hangt er achteloos naast en tubes verf liggen klaar voor gebruik. Hier wordt gewerkt dat is duidelijk.

Ik kom er achter dat schilderen een grote passie van Rita, maar zeker niet de enige. Ze vertelt over haar tuin, haar ‘werk’ als webmaster van de Geertekerk en haar baan als thuisbegeleider. Wat een veelzijdig persoon!

Op de vraag waarom ze het hier zo prettig vindt wonen antwoordt ze:
“Het is vooral het type woning. Het baksteen, de dakpannen…ik heb er altijd van gedroomd in zo een type huis te wonen. De bouwstijl vind ik fijn, het groen; bomen, hoekjes, een pleintje. Het is een rustige en prettige buurt en ik heb er heel fijne contacten”.

Als ik even later weer naar buiten loop, laat Rita me nog een werk zien: prachtige paarse ….. Het hangt voor het raam aan de straatkant. “Om mensen te inspireren” zegt Rita.

Dus, loopt u langs nr 164 en ziet u de paarse ….. laat u dan inspireren!

Mogen we ook een kijkje achter uw voordeur nemen? Meldt u dan aanbij één van de leden van de buurtcommissie.

Meer over Rita
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

