Freedomday Capetown

Tja en toen was ik aan het schilderen. En bezig met mijn dansende afrikanen uit Capetown. Geen idee van de naam van de dansgroep jammer genoeg. En in Afrika, indertijd samen, bedachten we te laat dat we een cd hadden willen/kunnen kopen van hen. En nu twee jaar later, zo aan het schilderij werkend wilde ik er Kaapstad zoals ik het had leren kennen, in uitdrukken. We bezochten Robbeneiland en werden herinnerd aan de vrijheidsstrijd en deze sfeer van vrijheid en de vreugde er om wil ik weergeven in dit schilderij Toen ik vandaag wat rond neusde op internet en zoch naar de dansgroep die ik verbeeld, kwam het dat ik een dansgroep vond die op de vrijheidsdag een optreden zou geven. Op facebook vond ik opnamen van een repetitie. En zowaar de vlag was er helemaal in opgenomen als onderdeel van de dans. Bijzonder vind ik dat wel.
 
Yeah and then I found myself painting. And working on my dancing Africans from Cape Town. Do not know the name of the dance group unfortunately. And in Africa, at the time together, we came too the conclusion to late that we had wanted a CD to buy from them. Now two years later, as the painting proceeds, i found I wanted working Cape Town as I had met and give that expression. We visited Robben Island and were reminded of the freedom struggle and this spirit of freedom and joy there to, I view this painting when I today nosed around on the Internet and investigated the dancers that I imagined, it was then I found a dance group that was rehearsing a performance for the Freedom Day. On facebook I found pictures of the rehearsal. And actually the flag was totally included as part of the dance. Remarcable, I think.
Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Schilderijen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

