Bomen

Over de nieuwste schilderijen in de serie ‘natuur’

12 Nov 2010 16:55 – aantal keer bekeken: 6

   Voor de solitair pinetree heb ik nu een ‘partner’schilderij af. “de Loofboom”. Het is wegens mijn bewondering voor dergelijke woudreuzen. En het volstrekt uieke karanter dat ze hebben. Een totaal andere sfeer straalt een naaldboom uit als deze beuk die de lucht induikt het licht tegemoet. Met op de achtergrond het bos, waar het licht door gefilterd word. De longen van onze verstedelijkte samenleving. En een bos, dat voor mij dient om even helemaal tot rust te komen en uit te waaien. Vol leven, verstopt tussen de bladeren.

Veel ben ik er vroeger al op uit getrokken om de bosvogeltjes te spotten en te horen, Ik leerde de verschillende namen, en soms weet ik ze nog op te roepen.

Maar vooral, geniet ik van de natuur.

 


Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

