Atelier

Gisterenavond en vanochtend met andere dingen bezig geweest dan schilderen. Er zijn ook zaken er om heen die aandacht vragen. Bovendien is het altijd een kwestie van tijd verdelen en prioriteiten stellen.

In de privé sfeer kunnen er dingen zijn die voorrang hebben, zoals mijn jarige kleindochter afgelopen weekend. Hoera! het kleine hummeltje oogt vrolijk en ondeugend de wereld in.

Kun je nagaan eens zag ze er nog zó uit:

Kleindochter geboren

Myrthe omgeven door Myrthe en moederliefde

Een jaar is ze nu al weer en raakt al vol schaafwondjes en blauwe plekken, ik zag ze haast niet hoor, van het leren met vallen en opstaan.

Mijn andere werk in de thuisbegeleiding houd me ook aan de gang en geeft me soms zorgen over hoe de zorg allemaal georganiseerd en geregeld wordt. De politiek en de marktwerking vragen hun prijs. En wie is uiteindelijk de dupe?

Bithovense "VIP's" werden rondgeleid in de exposities in de Kwinkelier

Bithovense "VIP's" werden rondgeleid in de exposities in de Kwinkelier, Ool ex minister Els Borst

Fijn is geweest het afgelopen weekend de opening van mijn expositie in Bilthoven, bij de vakantieXpert. Het deed me goed dat er mensen kwamen kijken die zich erg aangesproken voelden door mijn werk en soms ontroerd raakten van de beelden die ik schilderde over bijvoorbeeld Zuid Afrika. Fijn dat iemand één van de schilderijen aan haar muur wil hebben hangen. Het maakte ook weer dat ik contact op kon nemen met Malealea Lodge in lesotho, omdat een percentage van de opbrengst naar de man op het schilderij gaat, voor hem en zijn land. Zo gezegd, zo gedaan.

Expositietafel

Uitgestald werk bij de VakantieXpert

Want ja, soms is het leven wel eens zwaar en heeft een mens kracht nodig en de natuur is dan altijd een bron van inspiratie en rust en zoals ik heb gezien in Afrika ook een dagelijkse beproeving. maar zoals de mensen in Lesotho leven en omgaan met droogte en hitte, dat vind ik bewonderingswaardig. Ik schilderde over die rust en innerlijk evenwicht en het respect voor de schepping.

Zelf kan ik helemaal niet tegen zonlicht. Momenteel loop ik met de blaren op mijn handen, omdat ik zonbeschadigingen heb gekregen in de loop der jaren en een shot stikstof op mijn handrug, als paardemiddel, moet helpen om deze te genezen. Niet prettig, beetje opletten of het wel goed geneest. En al dat handen schudden, ook al was het onder andere van Els Borst bij mijn expositie was ook niet helemaal verstandig. Maar ja, dat gaat dan zo vanzelf. een uitgestoken hand weigeren is niet makkelijk.

Kranten opruimen, staat nu op het programma.

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

