Souvenirs uit Zwitserland

Als ik ergens met vakantie ben dan gaat wanneer mogelijk mijn schilderset mee. Ik werk dan bij voorkeur met olieverf op waterbasis. En dan schilder ik op locatie of gebruik foto’s die ik neem als voorbeeld. In beide gevallen werk ik het dan in dien nodig thuis uit aan de hand van een foto.

Het zijn in feite oefeningen in het schilderen van de textuur van wat ik zie. En helpt me lekker bezig blijven met een herinnering aan een fijne plek. In die zin zijn het souvenirs.  Als kleine schilderijtjes is het dan meteen een leuke voorraad om mee te nemen naar een kunstmarkt, waar het makkelijker is om klein werk op de kraam te leggen.

Ik laat door de schilderijtjes ook zien waar mijn oog door getrokken wordt. Nu ben ik begonnen aan het verder uitwerken van een detail van schuurtjes die we hoog in de bergen vonden. Ik vind het zo fijn aanvoelen dat steen en dat hout en de combinatie ervan. oog strelend en zintuigen prikkelend.

Een paar bloemen zijn al af en de zwaan die ik op het meer van Genève zag vind ik goed genoeg. Maar deze deurpost hoek, was nog niet naar mijn zin en met olieverf in mijn atelier kan ik het meer naar mijn zin af maken. Zodanig dat de structuur er beter uitspringt met het effect van het licht inde bergen in het zuiden van Zwitserland.

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

