Terug naar de Bron

2 November 2013

tussen 14:00u en 17:00u

Opening en kennismaking met de kunstenaar en haar werk

01 – 30 november 2013.

Solo-expositie van Rita Camphuijsen (Nederland) “Africa, back to the source”.

Ik nodig jullie uit om naar de opening te komen
tussen 14:00 en 17:00u
In de galerie

New Place art gallery

Verwersstraat 45
(direct naast het Noordbrabants Museum) 5211 HT ‘s-Hertogenbosch

Openingstijden:

Woensdag 14:00 – 17:00 uur Donderdag 14:00 – 17:00 uur Vrijdag 14:00 – 17:00 uur Zaterdag 14:00 – 17:00 uur Zondag 14:00 – 17:00 uur en op afspraak juli – zomerstop


Rita Camphuijsen
In mijn expositie is te zien dat ik met mijn schilderijen terug naar de bron wil gaan. Naar de oorsprong van wat mensen inspireert.

 

Galeire Den Bosch

En mij inspireert het dat mensen hun oorspronkelijkheid tonen. Ik wil dat laten zien in de mensen. Vooral in Afrika ervoer ik de oorspronkelijke levenslust en kracht van mensen om in beweging te zijn. Vooral in Afrika zag ik dat mensen dansen en muziek maken. Soms tegelijk. In de muziek van Rastamie klinkt bijvoorbeeld de Afro-reggea die over het lot van de Afrikanen die voor hun vrijheid moesten vechten terwijl ze in de sloppen van de steden wonen.

Ook in de natuur herken ik de bronnen van het bestaan.

Levenslust, zoals de verwonderde Struisvogels die zo blij zijn met het nieuw ‘gelegde’ei.

Levenswater, de mensen uit Manyaleti of Swaziland die zo ver moeten lopen naar de bron waar water is.

Een muzikant, door wie de vitaliteit stroomt die hem doet zingen en dansen

Daarover gaat deze expositie
Ik hoop van harte jullie te verwelkomen en mijn werk te tonen.

 

Rita Camphuijsen

Camphuijsen Art

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

