Pintarrapido

Buiten schilderen

Enige tijd geleden vroeg een collega / vriendin uit AmbachtAtteliers mij of ik en mijn vriendin Dinie het leuk zouden vinden om in Amsterdam buiten te gaan schilderen. Ik heb wel een paar keer buiten geschilderd op bepaalde locaties maar nog nooit in een grote drukke stad. Het leek mij wel leuk. En de manier waarop het is gepland en opgezet sprak mij wel aan. Bovendien, Amsterdam, iets doen in mijn geboortestad vind ik altijd wel aantrekkelijk.

Zo gezegd zo afgesproken, nu nog ‘gedaan’.

Afgelopen weekend hebben we met ons drieën wat rondgekeken om de sfeer te proeven en om wat afwegingen te maken. Waar zouden we willen schilderen en wat? We zochten een plekje waar we met ons drieën kunnen zitten, niet al te druk en ieder met genoeg inspirerende uitzichten als reverentie,  voor een kunstwerk van een dag. Op zondag gaat alles geëxposeerd worden in de Posthoornkerk.

Om te beginnen heb ik een flink aantal foto’s gemaakt, plekjes die me boeien en die mij dat gevoel geven van “Ha, fijn, Amsterdam!.” Van de week heb ik een paar doeken gekocht, nu, afwachten of ik er in slaag iets te schilderen in één dat dat enigszins aansprekend is. Want dat is nog maar de vraag. Meestal schilder ik namelijk dagen of weken aan een schilderij. Dat betekent dat ik mezelf moet uitdagen in korte tijd meteen rake penseelstreken te zetten. En daar, heb ik nu net mezelf niet al te veel ervaring mee gegeven. Het lijkt me leuk om me daar komend weekend eens op toe te leggen. Als ik het niet probeer dan lukt het zo wie zo niet.

Hopelijk wordt het weer beter en krijgen we geen nat pak.

 

http://www.pintarrapido.com/

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

