Ontmoetingen

Vandaag vond ik zo een dag, vol levendigheid. En een dag waarop mijn Camphuijsen Art Kom uit de verf en laat je inspireren en mijn werk bij de thuisbegeleiding even heel dicht bij elkaar kwamen.

De dag begon met een bezoek aan een dame waar ik koffie dronk en luisterde naar haar visie op het leven en haar door actief te luisteren daar in volgde en mee dacht, Creatief denken en aansluiten bij de belevingswereld van een ander. Daarna een overlegje met een Fysotherapeut over onze gezamelijke cliënt patient, afstemmen en uitwisselen en inschatten wat mogelijk is en wat niet. Van daar snel naar een ander pand gefietst wat stukken gelezen en proberen te volgen over stappen in de wereld van zorg en welzijn en organisatie strategiën. Wat gesprekjes een collega over haar kunstzinnige vader en nieuwsgierig naar zijn werk geworden. Vervolgens een overleg met mensen over de documenten en papieren registraties die verwacht worden van zorgkantoren en wat we er van vinden. Actief creatief denken, Inschatten wat wordt van ons verwacht binnen welk kader moeten we verantwoord werken wat zijn de grenzen en kritische punten. Na afloop wat uitwisselen over het profileren van onszelf als professional omdat we houden van ons vak en de waarde willen tonen en aandacht ervoor eisen.  Al pratend en denkend komen tot de conclusie dat het ZZP’er zijn als kunstenaar zijn ook betekent, het jezelf profileren en je persoonlijke missie uitstralen.

Al de ontmoetingen gaven me een prettig actief gevoel. Onderweg van overleg naar overleg dacht ik aan een vriendin die ergens een atelier heeft in de buurt waar ik door fietste en wilde daar naar toe gaan bellen. Laat ze nu even later opeens in het bedrijfspand/wooncomplex staat te praten met onder ondernemers en locatie beheerders van de catering. Meteen afgesproken. “Toeval”?! Met het lekkere weer heen en weer gefietst en bij de vriendin een glaasje gedronken en gepraat over bijzondere gebeurtenissen uit ons leven. Haar kunst bekeken en geluisterd naar haar kennis van oude technieken om zelf verf te mengen. Leuk, inspirerend.

Nog een cliënten echtpaar bezocht en onder weg op de fiets nog twee REMO vrienden ontmoet die net als ik genoten van de natuur en het mooie weer. Zo was de dag gevuld met levendige ontmoetingen en ik realiseer me goed wat een “mensen-mens: ik wel ben. Nu vanavond thuis de avond maaltijd binnen en besloten maar niet naar mijn atelier te gaan. Wil best schilderen, maar blijf liever thuis…….. even schrijven en dan een avondje TV?!

Sommige dagen gaan stilletjes voorbij, en dit was een met ontmoetingen gevulde dag. Mijn werk, maar ook, het gene wat me inspireert.

Denkend aan wat mij ook raakte in het moment in Sint Petersburg, een toevallige ontmoeting voor een fontein. Kinderen die als vanzelfsprekend nieuwsgierigheid naar elkaar tonen. Maar die in die ontmoeting ook in alle rust samen kunnen zijn.  Ik had veel ontmoetingen vandaag, veel uitwisselingen, maar ik ervoer er tevens rust in en putte er inspiratie en energie uit. Het is goed, en past bij mij.

Een moment in de zon, een toevallige ontmoeting even samen in het spel verdiept.

Een moment in de zon, een toevallige ontmoeting even samen in het spel verdiept.

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

