Een ogenblik

Dit wordt steeds leuker om te doen.

De blik van een kunstenaar bekeken. Ik ben ogen aan het schilderen, om iemand die zelf creatief is, of verlangend naar iets, eens diep in de ogen te kijken. Welke wereld gaat er schuil achter of in die blik. Als we samen in die ruimte zijn dan zie ik die ruimte, die wereld weerspiegeld in de blik. En in het blikveld probeer ik te vangen wat de kunstenaar als schepper zelf ziet. Het wordt of een grote collage, of de ogen verspreiden zich later weer. Eén oog is ook al gereserveerd. Maar ik ga nog even door.. weet nog niet wat er met al die ogen gebeurd, al die blikken en zienswijzen door mijn wijze van zien weer gegeven.

Dit jaar is het ook het van Gogh jaar. Ik heb zelf geen affiniteit met van Gogh, maar bij wordt gevraagd in het kader van de kunstroute van Beekk iets met van Gogh te doen. Ik wil dan wel eens zien wat hij zou kunnen zien en wat ik in hem kan zien.. ik heb gezocht.. en er wordt gedacht dat…. speculatie, maar wat als ik diep in zijn ogen zou kunnen kijken. Wat zag ik dan?

Zo zijn er nu vijf olieverf schilderijen, van 30 x 24 cm.. meer volgen

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Over camphuijsenart

Laat je inspireren en kijk mee in mijn atelier. Wil je daadwerkelijk een bezoek in mijn atelier brengen neem dan contact met mij op. Mijn atelier is vanaf 1 januari 2011 te vinden bij: Ambacht Ateliers Ambachtstraat 9 Atelier I 3732 CN De Bilt In de blog "Meekijken met Rita", post ik nieuwsberichtjes en uitleg over mijn schilder activiteiten. Werk in wording en dergelijke.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

